Els àmbits
d'intervenció es concreten en:
A) Àmbits
d'intervenció amb el menor:
- Atenció individualitzada: és la tasca principal del Centre Obert. Es duu a terme paral·lelament amb la intervenció grupal. Consisteix en fer una valoració inicial per a detectar les dificultats de cada menor elaborant posteriorment un Projecte Educatiu Individualitzat (PEI), on s'estableixen els objectius individuals que es proposen per aquell infant. El seguiment d'aquest PEI es fa mitjançant entrevistes amb les famílies, l'observació diària i les tutories periòdiques. Les tutories són un element important en la metodologia d'intervenció.
- Atenció grupal – Activitats: l'atenció grupal amb els infants es porta a terme a través de la programació de les activitats diàries al Centre i, a partir dels objectius establerts en cada una d'aquestes activitats.
B) Àmbit
d'intervenció amb les famílies:
el treball amb les famílies consisteix en establir un pla de treball
amb les mares, pares o tutors/es dels infants. Els espais en els que
es concreta aquest tipus d'intervenció són:
- Entrevistes: espai de relació psicopedagoga – família, on es fa el seguiment dels fills i filles i dels acords establerts amb les famílies a l'inici de curs.
- Cafè de famílies: projecte adreçat a tots els pares, mare o tutors/es del infants del Centre, que té com objectiu establir un bon vincle relacional entre psicopedagoga/educadora – famílies i entre les pròpies famílies, treballant aspectes entorn a l'educació dels seus fills/es. Aquesta trobada es realitza quinzenalment.
C) Treball
en equip: el Centre Obert, dins el
marc de l'Atenció Primària, manté relacions de coordinació amb
tots aquells professionals que, a diferents nivell, participen en el
desenvolupament de la tasca educativa dels infants del Centre.
- Coordinació amb Atenció Primària: és el treball de grup entre l'Equip Tècnic, la psicopedagoga i l'educadora del Centre Obert, que és quinzenal. Els professionals que hi participen són: Treballadora Social, Educadora Social i Psicòloga municipal d'Atenció Primària i la Psicopedagoga i Educadora del Centre Obert. En aquest epsai es fa un seguiment dels casos, s'analitzen les possibles entrades i sortides dels infants, es defineixen les tasques de cada professional en cada cas concret i, en cas de necessitat, s'assessora en la metodologia de treball educatiu amb els infants.
- Coordinació amb les escoles: és l'espai de comunicació entre la psicopedagoga i els/les mestres dels infants, per tal d'establir criteris comuns en la intervenció educativa amb els menors. Aquests espais són els monogràfics: espai dedicat a unificar criteris entre Psicopedagoga, Psicòloga, mestres i altres professionals que estiguin intervenint en el procés educatiu d'un cas en concret (CDIAP, CSMIJ, EAP...) i les entrevistes amb mestres: espai on s'unifiquen criteris d'actuació en relació amb cada infant.
- Supervisió: espai de revisió de l'equip de Serveis Socials. És l'espai on es fa un seguiment concret dels casos, on s'estableixen pautes de millora del treball que es duu a terme, des d'una perspectiva professional externa a l'equip de treball. Les supervisions es realitzen mensualment.
- Reunions d'Equip: la psicopedagoga i l'educadora, al estar integrades dins l'equip del Departament d'Acció Social de l'Ajuntament, realitzen reunions mensuals amb la resta de professionals.
No hay comentarios:
Publicar un comentario