El Centre Obert té diferents espais educatius que tenen la funció de transmetre els continguts que es proposen en els diferents àmbits d'intervenció.
Aquests espais es concreten en:
Aquests espais es concreten en:
LUDOTECA:
Espai
no dirigit en el que els nens i nenes tenen l'opció d'escollir el
joc que més els hi agradi. A la ludoteca els infants aprenen una
normativa bàsica relacionada amb el bon ús i els límits de cada
joc, així com també la iniciativa de jugar tant de manera
individual com en grup. La ludoteca està organitzada en diferents
espais segons el tipus de joc: jocs de taula, de construcció,
simulació, joc simbòlic, etc. a partir dels quals es treballen
aspectes com: lògic-matemàtic, estratègia, relació de grup...
|
CALAIX
DE SASTRE:
Es
tracta d'un espai on, de forma setmanal, es realitzen activitats
de caràcter divers: arts plàstiques, teatre, comunicació
audiovisual, sortides, etc. La majoria d'aquestes activitats estan
vinculades a la temàtica del curs (aquest any, són “Els
planetes”). A més es combinen algunes sessions on es treballa
més específicament l'Educació Emocional.
|
CUINA:
Es
treballen els hàbits alimentaris i l'actitud en relació al
menjar; una dieta equilibrada i variada, així com hàbits de
neteja tant d'un mateix com dels aliments i estris que s'utilitzen
per al taller. Es pretén transmetre als nens i nenes una visió
creativa de la cuina, proposant noves formes de cuinar i
alimentar-se, així com el descobriment de nous aliments.
|
ESPORT:
La
proposta és treballar amb els infants tot el que fa referència a
les actituds dels menors en el grup, potenciant així el respecte,
la comunicació, l'empatia i el treball en equip.
|
REFORÇ
ESCOLAR:
Es
du a terme diàriament amb l'objectiu de treballar hàbits
d'estudi i, principalment, recupera la motivació dels nens i
nenes vers l'àmbit escolar. A través de l'agenda es porta un
control dels deures de l'escola. Si en tenen es fan i en el cas de
que no en portin es realitzen fitxes de treball adequades per a
reforçar les mancances d'aprenentatge de cada infant. Dins
l'espai de reforç hi ha dos racons que es poden utilitzar un cop
acabades les tasques escolars:
-
Biblioteca:
els
nens i nenes tenen accés a una petita biblioteca per tal de
potenciar la motivació pel gust a la lectura i els hàbits de
consulta de llibres.
-
Informàtica:
es
disposa de dos ordinadors amb connexió a Internet per tal de
promoure el bon ús de la xarxa i adquirir les nocions bàsiques
d'informàtica com a eina de treball educatiu.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario