martes, 3 de junio de 2014

EL CAS DEL R. (II)

Com vaig comentar fa dies, el R. és un nen del que segurament faré un seguiment individual durant el Pràcticum II.

Doncs bé, el cas és que la família no veu massa clara la necessitat que el R. assisteixi al CO el curs vinent. Pensen que ells no són el "prototip de família dels nens que van al CO" i no veuen el seu lloc dins d'aquest recurs. En canvi, des del CO, des de l'escola i la seva referent de Serveis Socials (i jo també m'incloc), sí que veiem aquesta necessitat. 
És per això que fa pocs dies vam reunir-nos la psicopedagoga del CO i l'educadora social (referent grup petits) i vam plantejar la possibilitat i la necessitat de parlar amb la família de tots els beneficis que li aporta al R. venir al CO. D'altra banda, al ser un possible cas d'intervenció del Pràcticum II, el fet de comentar a la família que se li farà un seguiment individualitzat per part meva on s'incidirà en aspectes curriculars i motivacionals, potser la família acceptaria i veuria amb bons ulls que el R. segueixi al CO.

Amb aquesta entrada, voldria destacar la importància del treball i consciència amb les famílies dels infants. Sense el seu consentiment no podem tirar endavant. Tot allò que ens proposem com a professionals per a la intervenció amb els nens i nenes, si les famílies no ho recolzen, no ho valoren i no ho accepten no tenim res a fer. Per això m'agradaria citar de l'assignatura d'"Entorn social i familiar i intervenció psicopedagògica", el "Mòdul 1. Família i comunitat: una perspectiva psicoeducativa", la cita de Bronfenbrenner (1987) (pg. 22) que "postula, i la investigació ho ha corroborat posteriorment, que quan hi ha continuïtat entre els reptes i desafiaments en els quals participen els infants en els seus diferents contextos de vida, cadascun dels contextos amplifica les seves possibilitats evolutives individuals. I, a la vegada, la discontinuïtat delimita les possibilitats evolutives individuals de cadascun dels contextos." És necessària una continuïtat i una coherència per part de tots els agents implicats. 

Veurem doncs, com anirà la trobada amb l'educadora del CO, la referent de SS i de la família per valorar la continuïtat del R. el curs vinent. 
Vam plantejar la possibilitat de que jo assistís en aquesta reunió, però després de parlar-ne detingudament en una reunió de coordinació de l'equip, es va valorar que seria millor que no hi fos, per tal d'evitar que els pares es puguin sentir malament. Els pares em coneixen, per tant, a l'entrevista les referents podran explicar als pares quina serà la intenció de la intervenció que es faria amb el R. per tal que ho rebin més positivament i amb el benentès que se li farà un seguiment més individualitzat, intentant respondre a les necessitats que presenta el R.



BIBLIOGRAFIA:
  • Vila, I. (2008). Mòdul 1. Família i comunitat: una perspectiva psicoeducativa. A Vila, I.Entorn social i familiar i intervenció psicopedagògica. (p. 1 - 41). Barcelona: Universitat Oberta de Catalunya.

No hay comentarios:

Publicar un comentario