sábado, 10 de mayo de 2014

PROGRAMA EDUCATIU INDIVIDUALITZAT (PEI)

Un dels recursos del Centre Obert és el PEI. Aquest document l'omple la psicopedagoga en el cas del grup de grans i l'educadora social en el cas del grup de petits; sempre compartint-lo i posant-lo en comú entre l'equip.
Al principi de curs o a l'entrada d'un infant al Centre Obert, durant el primer i segon mes, es fa el PEI de cada infant. Aquest Pla Educatiu té en compte les tres àrees d'intervenció:
- De socialització,
- d'autonomia personal i
- de relació amb la família.
Tal i com es veu a la imatge del model de PEI del Centre Obert, de cada àmbit cal especificar els objectius a treballar, els ítems avaluables, la metodologia que cal emprar, la temporalització i observacions que cal tenir en compte. 

En teoria el PEI de cada infant, s'ha de revisar cada trimestre, però no sempre és així; ja que es prioritzen altres aspectes i el temps va en contra.

Parlant amb la psicopedagoga del Centre, ella creu que aquest és un instrument útil, però en la realitat i el dia a dia, no hi ha temps per a revisar-lo trimestralment. Per això ella utilitza altres eines més concretes per a plantejar i organitzar-se cada trimestre. Per aquest tercer trimestre, per exemple, ha elaborat una graella on hi ha cada infant del grup de grans tot indicant els tres àmbits d'intervenció, anomenats anteriorment, i indicant l'ordre de prioritat de cada aspecte segons l'infant. D'aquesta manera, tot fent una priorització dels casos, té més clara la seva intervenció. A més, hi ha afegit una altra columna on s'hi especifiquen les coordinacions amb altres professionals.

Personalment penso que aquesta eina, tal i com comenta la meva tutora és útil per a fer-se una idea de cap a quina ha de ser la direcció de la intervenció amb cada infant. Amb el PEI el professional es pot fer una idea de quins són els aspectes cal incidir més amb cada infant.


No hay comentarios:

Publicar un comentario