Un dels recursos del Centre Obert és el PEI. Aquest document l'omple la psicopedagoga en el cas del grup de grans i l'educadora social en el cas del grup de petits; sempre compartint-lo i posant-lo en comú entre l'equip.
Al principi de curs o a l'entrada d'un infant al Centre Obert, durant el primer i segon mes, es fa el PEI de cada infant. Aquest Pla Educatiu té en compte les tres àrees d'intervenció:
- De socialització,
- d'autonomia personal i
- de relació amb la família.
Tal i com es veu a la imatge del model de PEI del Centre Obert, de cada àmbit cal especificar els objectius a treballar, els ítems avaluables, la metodologia que cal emprar, la temporalització i observacions que cal tenir en compte.
En teoria el PEI de cada infant, s'ha de revisar cada trimestre, però no sempre és així; ja que es prioritzen altres aspectes i el temps va en contra.
Parlant amb la psicopedagoga del Centre, ella creu que aquest és un instrument útil, però en la realitat i el dia a dia, no hi ha temps per a revisar-lo trimestralment. Per això ella utilitza altres eines més concretes per a plantejar i organitzar-se cada trimestre. Per aquest tercer trimestre, per exemple, ha elaborat una graella on hi ha cada infant del grup de grans tot indicant els tres àmbits d'intervenció, anomenats anteriorment, i indicant l'ordre de prioritat de cada aspecte segons l'infant. D'aquesta manera, tot fent una priorització dels casos, té més clara la seva intervenció. A més, hi ha afegit una altra columna on s'hi especifiquen les coordinacions amb altres professionals.
No hay comentarios:
Publicar un comentario